04.05.09

Prasačia chrípka: Ľudia sú manipulovaní. Pracujem v lekárni a všetko sledujem

Veľmi ma potešil článok z 30.4.2009 "Prasečí chřipka? Panika, která se záměrně vyvolává, aby se lidi zviditelňovali a aby se utrácelo". Je to presne tak, ako je napísané. Podporujem všetkých, ktorí chcú hľadať a hovoriť pravdu. A tu je môj pohľad, píše PharmDr. Josef Vaníček.

Pracujem v lékárni a všetko sledujem. Poplašné správy sa objavujú celkom pravidelne, či už je to v bulvároch (Blesk, Aha!) alebo v niečom trochu serióznejšom (aktualne.cz,...). Vždy sa nájde dosť jedincov, ktorí na ich správy reagujú, chodia do lékárne a pýtajú sa, príp. rovno nakupujú.

Snažím sa nad tým premýšľať, pretože nie som majiteľ lekárne a nepchám ľuďom lieky vrchom spodkom, ale skôr sa im snažím pomáhať (peniaze u mňa nie sú na 1. mieste, mám pevný plat, zatiaľ).

Ak sa objaví na nete titulok napr. "Paralen bude jen na občanku" alebo podobný, hneď na druhý deň ho ľudia nakupujú do zásoby. TV našťastie nemám, ale viem, že tam táto masáž ide tiež vo veľkom, pretože do zásob si kupujú hlavne dôchodcovia, ktorí keď počujú slovo "Paralen" a "nebude" - berú lekárne útokom.

Vážnejšia je situácia u drahších liečív (vakcíny, antivirotiká,...), u ktorých mám podozrenie, že sa ich výrobcovia potrebujú zbaviť (napr. kvôli končiacej expirácii). Niet teda divu, že sa chrípky a epidémie žltačky objavujú periodicky (expirácia u u týchto liečív je od 3 do 5 rokov).

Čo urobia ľudia s Tamiflu, ktoré nepoužijú? Nič, je raz predané a to je hlavné, o to asi išlo. Niektorí novinári by mali byť kontrolovaní než vypustia niečo do éteru.

zdroj: http://www.blisty.cz/2009/5/5/art46692.html

Žádné komentáře:

Okomentovat