01.03.09

Základný príjem

Príjem je ako vzduch pod krídlami. V podobe základného príjmu by sa stal občianskym právom.
Hrôzostrašných vízií 21. storočia je dosť. Noviny sú ich plné a naše hlavy tiež. Základný príjem je prvou pozitívnou víziou 21.storočia. Nejde o nejakú veľkú, svetodejinnú tému, na ktorej môžeme mať účasť iba ako diváci. Táto téma sa týka nás všetkých.
Musíme sa cítiť čoraz zodpovednejší za to čo sa vo svete deje. Že príjem mám na to , aby som mohol pracovať, a nie, že pracujem pre príjem.
Technické inovácie akoby vznikali samy od seba. Úplne inak je to zo sociálnymi inováciami.
Je naozaj potrebné aby sa čln najprv potopil?

http://www.zakladnyprijem.sk/web/guest

1 komentář:

  1. Pozrela som si filma a prečítala niektoré články.
    Nedôverujem tomuto riešeniu.
    Nevadí mi to, že ľudia dostanú rovnaký príjem.
    Vadí mi, že sa tvrdí, že ľudia nebudú musieť pracovať.
    Že sa stráca hodnota práce.
    Čítala som jeden názor,v ktorom sa chápe, citujem:"Peniaze zarábajú tí čo kupujú"
    Prepáčte . Ale ľudia nerozumejú ekonomike.
    Nevážia si prácu človeka. Preto ani neplatia za prácu dostatočne.
    Čo keď sa na niekoho s výplatou takej mzdy zabudne?
    Problém je v ľudskej závisti, neprajnosti a v neúcte k človeku samému. Vadí mi to že bohatí, ktorí vymysleli tento spôsob finančného toku,nehovoria o tom, že pridajú aj svoje peniaze do balíka základnej mzdy. Hovoria iba o tom, ako rozdať peniaze, ktoré dostáva štát z daní zo mzdy. Sami sa priznávajú k tomu, že oni daň neplatia.
    Nevedia výšku základnej mzdy, nehovoria o tom aké budu ceny tovarov a služieb.
    Navrhuejm aby radšej zvýšili mzdy, a aby platili daň aj oni, aby sa platila daň iba jednou sumou. Nech je to iba daň zo spotreby.
    Základnú mzdu sme už v socializme skutočne mali.
    S úctou Mária Malaníková -výšivka

    OdpovědětVymazat